Retur, angrerett & refundering
Retur
Alle henvendelser tilknyttet retur skal skje til kundeservice@smartleather.no
30-dagers åpent kjøp gir deg 30 dager på å foreta en retur.
Kostnaden for retur er 79kr som vil bli trukket fra refusjonsbeløpet.
Bestilling av selve returen skjer på www.posten.no/retur
Når du returnerer står du ansvarlig for forsendelsen til den er overlevert til oss samt eventuelt verdifall for skadet/brukt vare.
Ønsker du å bytte en vare, må du selv returnere og legge inn en ny bestilling.
Kan din bestilling returneres?
Vi stiller visse krav for godkjenning av returer. Sørg for at ALLE vilkår er oppfylt, hvis ikke vil du risikere at returen din ikke godkjennes og at du ikke får kjøpesummen tilbake.
- Et produkt som returneres må være i samme stand som da det ble kjøp. Vi kan ikke ta imot produkter som bærer preg av bruk, eller har synlige skader.
- Produktet sin egne boks med logo må være i tilsvarende stand som punktet ovenfor, og skal sendes sammen med varen.
- Med 30-dagers åpent kjøp, kan foreta en retur innen 30 dager etter bestillingen ble levert.
Er disse 3 punktene oppfylt og du ønsker å gjøre en retur, kan du følge videre steg for hvordan det skal gjøres.
1. Meld ifra til oss
FØR du sender returen din til oss MÅ du melde fra om at du ønsker å gjøre en retur. Dersom du ikke melder ifra om retur, vil vi ikke ta den imot.
Send oss en e-post til kundeservice@smartleather.no for å melde ifra om at du ønsker å opprette en retur. I e-posten skal navnet som ble brukt til å legge inn bestillingen og ordrenummeret til bestillingen returen måtte gjelde, stå klart og tydelig.
Dersom vi bekrefter returen, får du en returbekreftelse på e-post om at det er opprettet en retur på bestillingen.
Vi ønsker gjerne å høre hvorfor du ønsker å returnere. Dette gjør at vi kan forbedre oss, men er ikke et krav.
2. Returseddel
Fyll ut returseddelen som lå i bestillingen din, og legg den i retursendingen.
Skulle du mangle returseddel, send oss en e-post til kundeservice@smartleather.no I e-posten skal navnet som ble brukt til å legge inn bestillingen og ordrenummeret til bestillingen returen måtte gjelde, stå klart og tydelig.
3. Bestill & send returen
For å bestille retur går du enkelt inn på Postens returside her: Bestill retur. Skriv inn returkoden du fikk tilsendt på mail i returbekreftelsen, fyll inn nødvendig informasjon og følg videre instrukser på retursiden for å sende returen.
Bruk gjerne original forsendelse- emballasje/eske (og spar miljøet) til å returnere varen(e) i. HUSK å fjerne gammel fraktetikett, slik at det ikke skaper forvirring og oppstår en feil under forsendelsen.
Du kan bruke annen forsendelse- emballasje/eske. Da ber vi deg pakke varen(e) godt inn på en forsvarlig måte. Du er selv ansvarlig for at varen(e) du returnerer oppfyller våre returkrav om varen(e)s stand når vi mottar returen din.
Angrerett
Du har rett til å gå fra kjøpsavtalen innen 14 dager uten å oppgi noen grunn for dette. Angrefristen utløper 14 dager etter den dag du eller en annen tredjemann enn transportøren, som du har utpekt, får varene i fysisk besittelse.
For å kunne bruke angreretten kontakt oss på kundeservice@smartleather.no og informer om din beslutning om å gå fra avtalen, slik at vi kan sende deg angreskjemaet.
For å overholde angrefristen er det tilstrekkelig at du sender meldingen om at du vil bruke angreretten før angrefristen utløper.
Virkningene av at angreretten brukes
Dersom du går fra kjøpsavtalen, skal vi tilbakebetale for alle varene vi har mottatt fra deg, herunder leveringskostnadene (med unntak av tilleggskostnader som følge av at du har valgt en annen type levering enn den billigste typen standardlevering vi tilbyr), uten unødig opphold og i alle tilfeller senest 14 dager etter den dag vi mottar melding om din beslutning om å gå fra kjøpsavtalen.
I alle tilfeller vil du ikke bli pålagt noe gebyr som følge av tilbakebetalingen. Vi kan holde tilbake tilbakebetalingen til vi har fått varene tilbake, eller til du har lagt fram dokumentasjon på at varene er sendt tilbake, eller til det av disse tidspunktene som inntreffer først.
Du må returnere varene, uten unødig opphold og i alle tilfeller senest 14 dager etter den dag du underrettet oss om at du ville gå fra avtalen. Fristen er overholdt dersom du sender tilbake varene før fristen på 14 dager er utløpt.
Du er ansvarlig for forsendelsen til den er overlevert til oss. Eventuelt også verdifall sammenlignet med den opprinnelige verdien til produktet for brukt eller skadet produkt, og returkostnader.
Refundering
Vi foretar tilbakebetalingen med samme betalingsmiddel som du benyttet ved den opprinnelige transaksjonen, med mindre du uttrykkelig har avtalt noe annet med oss.
Det kan oppstå en venteperiode på noen dager før refusjonen dukker opp på din konto. Dette vil vi informere deg om i e-posten vi sender ut som bekreftelse på refunderingen.
Merk at refusjonen kan være preget av verdifallet sammenlignet med den opprinnelige verdien til produktet for brukt eller skadet produkt.
Kostnaden for retur er 79kr som vil bli trukket fra refusjonsbeløpet.
Sist endret: 29.12.2024
Meld deg på vårt nyhetsbrev!
Hold deg oppdatert på nye produkter, lanseringer, tilbud og mer morro!